ניתוח ריצפת מכירה או מדע הקניות – יעוץ ועיצוב סביבה קמעונאית

זה אחד התחומים הכי מרתקים שיש. רוב העסקים הקטנים והבינונים לא נכנסים לעומק והקושי העיקרי הוא איסוף הנתונים.

לפני איסוף הנתונים, חשוב להקפיד על טיוב ועל שיוך לקבוצה המתאימה על מנת לקבל החלטות איכותיות ונכונות בזמן הספציפי. מומלץ להתעסק עם כ-15 קטגוריות ואותם לנתח. כאשר יש חריגות משמעותיות או ספציפיות, חייבים להיכנס לתוך הקטגוריה. הרי, בהרבה מקומות, מושג העונתיות משפיע ונדרשות התאמות בהתאם. בתחום הביגוד זה יחסית ברור – קיימת קולקציה לכל עונה. 

אבל היום עם שינוי מזג אוויר, האם אנו באמת חייבים 4 קולקציות בשנה? דילמה לא פשוטה עוד פרמטר שלפעמים משפיע, בעיקר בשוק הישראלי: האם שפע מוכר? בוודאות. אבל גם שפע עולה – אחזקת המלאי בעיקר שלא קל לתמחר וגם בסוף לשלם עליו או במילים האחרות מה סבב המלאי הרצוי לחנות. בתחום המזון והפארם, קיים עוד מושג שנקרא תוקף (אורך חיי המוצר המומלץ).  ברור שגודל ההזמנות משפיעות על מחיר הקנייה, אבל יש מושג של פחת וקשה למכור בגד ים בחורף, למרות שאפשרי.

אנו יודעים לטפל, לנתח ולהסיק מסקנות במספר גזרות

– התמצאות בחנות: כן או לא? האם מצמצמים את השהיה של הלקוח בחנות או לא?

– כמות הסחורה הנדרשת.

– מיקום ומקום לאותה סחורה – גם ברצפת המכירה וגם במחסן אם קיים.

– תרומה ליחידת מידה רלוונטית. האם ניתן להגיע לאופטימום ולאיזה פרק זמן?

– סגמנטציה נכונה לפי מחלקות בכל הפרמטרים. איפה למקם כל דבר?

– רווחיות כללית ומחלקתית. האם קיימת דילמה אמיתית?

– צמצום שטחים או הכנסת תחומים נוספים?

– מבצעים: איך ומתי?

– קו קופות

– נקודות חוזק בחנות

– זרימת התנועה.

– התאמת המקום למכירות או ההפך?

ואת האמת גם אחרי יב', ניתן להמשיך ללמוד. תחום מורכב ומענין ורק שליטה במידע מאפשרת קבלת החלטות נכונה. חשוב גם להתייחס לדינמיות ההחלטות בתחום הזה, כפי שכבר רשמו למעלה וגם שם חשוב לבצע בקרה בהתאם לצורך ולשינויים. 

בעל העסק מכיר את העסק שלו הכי טוב. אנו באים לסייע לו ולתרום לו מהידע הנצבר שלנו על מנת להכניס שיפורים שיתרמו להתנהלות ולבסוף גם לרווחיות הכללית.

אז תפנו אלינו ומעבר לנראות הפיזית בוא נתעסק בנראות הכמותית והאיכותית.

שאלות עיקריות ומספר דגשים

1. מי קהל היעד? מתאים לעסק קמעונאי או לכל סוג חנות עם מלאי.

2. למה הצורך בתהליך? החנות כבר לא נראית טוב? כמות הלקוחות שנכנסים הולך ודועך? המלאי בחנות לא תואם את המכירות בפועל? סידור המדפים לא מזמין את הלקוח? החנות חשוכה וקשה להתמצא בה?

3. איפה מתקיימת הפעילות? בעסק וניתוח על ידי היועצים במשרדינו.

4. מה אורך תהליך? התהליך הראשוני יערך כחודשיים.

מה התהליך?

פגישת העברת ציפיות גישה לנתונים ממוחשבים ואיסוף מסמכים > חקר רצפת המכירה > בחינת רעיונות ואופציות השקעה אפשרית > הפעלת סקר כוח אדם כולל אפיון והגדרת תפקידים > ניתוח ראשוני > שאלות ותשובות לנושאים חריגים > ניתוח כלכלי > סדרת דיונים עם לקוח > סגירת הקונספט המתאים עם המעצב > ניתוח סופי > קביעת מדדי בקרה בתהליך > הפקת דוחות תקופתיות > השוואת מדדי החברה למדדי שוק > אקוויוולנטיים > תיקון ושיפור התהליך בהתאם לתוצאות המתקבלות > הצגת פרויקט צד מעצב > אישור לקוח > הפעלת קבלני משנה > סידור החנות > פתיחה חגיגית > סיום תהליך הייעוץ > בקרה תקופתית ותכנון שיפורים בהתאם.

איזה מסמכים נדרשים? הלקוח חייב לספק את הנתונים הבאים

1. גישה לנתונים ולעובדים.

2. פתיחות ושיתוף פעולה לאורך כל התהליך.

3. עזרה בהפעלת המסקנות ויישומן.

4. זמינות לישיבות בהתאם לצורך.

5. אישורים וחתימות על הזמנות ספקים נוספים.

מה מחיר השירות? בהתאם לגודל ומחזור העסק.

לכל שאלה נוספת, אשמח לקבל שאלות או להיפגש ללא עלות.

אז למה אתם מחכים? בואו נתקדם ביחד.

אז למה אתם מחכים? בואו נתקדם ביחד.

דילוג לתוכן